Wanita Kahwin Lebih 2 Kali. Siapakah Suaminya Di Syurga ? Ini Jawapannya. Jangan TERKEJUT !!!

Muslimah Yang Pernah Menikah Lebih Dari Sekali, Siapakah Suaminya Di Surga Kelak? Kadang-kadang ada wanita muslimah yang berpisah dengan suaminya. Baik karena bercerai atau suaminya meninggal dunia. Lalu, muslimah tersebut menikah lagi. Ketika mereka semua masuk surga, siapakah yang akan menjadi suaminya? Pernah tak kita terfikir tentang hal seperti ini.

1

Imam Al Qurthuni di dalam kitab At Tadzkirah meriwayatkan bahwa Hudzaifah Ibnul Yaman radhiyallahu anhu mengatakan kepada istrinya, “Jika engkau ingin menjadi istriku di surga, janganlah engkau menikah lagi setelah aku. Karena wanita adalah milik suaminya yang terakhir.”

Muawiyah bin Abi Sufyan radhiyallahu anhu pernah melamar Ummu Darda. Namun Ummu Darda menolak sembari mengatakan, “Aku pernah mendengar Abu Darda menceritakan sebuah hadits yang menyatakan ‘Sesungguhnya wanita akan menjadi istri dari suami terakhirnya kelak di surga.”
“Begitu juga halnya dengan Ummahatul Mu’minin,” kata Abu Muhammad Jamal dalam buku Imra’atus Sami’in bi Aushafil Huril Iin, “kelak di surga akan menjadi istri-istri Rasulullah, meskipun sebelum dinikahi Rasulullah mereka pernah dinikahi orang lain.”
2

6 Responses to "Wanita Kahwin Lebih 2 Kali. Siapakah Suaminya Di Syurga ? Ini Jawapannya. Jangan TERKEJUT !!!"

  1. kalau dua2 suaminya baik akhlaknya mcm mane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasti ada yg jd lbih baik.. amal dan takwa seseorang takkan pernah sama... wallahu'alam

      Delete
  2. Ya allah jd istri RAsulullah..aq mau bgt

    ReplyDelete
  3. Allah telah berkata semasa disyurga nanti pada Lelaki yg baik akn mendapat Bidadari dan perempuan yg baik akan menerima wildan yakni bidadara syurga jdi tidak timbul isu siapa suaminya....

    ReplyDelete
  4. Allah telah berkata semasa disyurga nanti pada Lelaki yg baik akn mendapat Bidadari dan perempuan yg baik akan menerima wildan yakni bidadara syurga jdi tidak timbul isu siapa suaminya....

    ReplyDelete
  5. ASSALAM
    SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK DAPATKAN SOS MERAH SENGKUANG CALIT RESEPI TRADISIONAL ATAU YANG INGIN MENAMBAHKAN PENDAPATAN... BOLEH DIDAPATI DI
    https://agrinurfoodindustries.blogspot.com

    PRODUK YANG KAMI TAWARKAN
    i) SOS MERAH SENGKUANG CALIT BERSERTA KACANG HANCUR.. BERSAIZ 350G BERHARGA RM8.00
    ii) SOS MERAH SENGKUANG CALIT 1kg - Rm 9.50, BELIAN 10KG KEATAS - RM8.50 PER KG
    ii) KACANG HANCUR 1KG RM12.50, BELIAN 10KG KEATAS – RM11.00 PER KG

    KAMI JUGA ADA TAWARKAN PENGHANTARAN MENGUNAKAN POS LAJU UNTUK PELANGAN KAMI DI SELURUH MALAYSIA MENGUNAKAN PERKHIKMATAN POS LAJU.
    2 PAKEJ DISEDIAKAN
    1) MAX 2KG + KOTAK POS LAJU N SERVICE CHARGE (RM15)
    2) MAX10KG + KOTAK POS LAJU N SERVICE CHARGE (RM35)
    ANDA BOLEH BANKIN KE MAYBANK ACCN NO : 156057212526 AZRIN BIN AHMAD
    CAL OR WASAP : AZRIN 0193361530

    ReplyDelete

The Adventure Blog